Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.11.2007 16:51 - Не с гордост, а със смирение...
Автор: slavei Категория: Други   
Прочетен: 3175 Коментари: 12 Гласове:
0





Юдейските старейшини дойдоха при Исус от името на стотника, молейки: " Този човек заслужава да го сториш " и като че ли Той тръгна, поради тази препоръка. Но аз мисля, че онова, което накара Исус да помогне на този мъж, не беше неговото видимо достойнство, а по-скоро неговото искрено смирение. Думите, който стотникът изрече, бяха следните: " Не съм достоен да влезеш в дома ми! "
Какво уважение, какво страхопочитание и най-вече, това, което силно ме впечатли в тази кратка, но наситена с дълбок смисъл и съдържание реплика, и ме провокира да се замисля е искреното смирение на този властен мъж...
Та, този човек - стотникът, не беше кой да е - той беше Авторитет в своята си област, беше човек, облечен във власт и като такъв издаваше заповеди и изискваше...
И въпреки това, той изрази своята огромна почит и смирение кьм Исус Христос!
Винаги ме е впечатлявало неговото искрено смирение!

По принцип егото в нас е много силно развито и по-скоро ни провокира да сме надменни, високомерни, считайки себе си за нещо повече от другите, отколкото ни говори, че е необходимо да сме смирени.

Днес смирен е синоним на неамбициозен, нерешителен, та дори и на слабохарактерен човек...
Уви! Колко изопачено е съдържанието на това ценно качество - смирението!
Вярно е, че това идва от незнание, но истината е, че незнанието не ни оневинява и не ни освобождава от отговорността, която всеки един от нас носи за свойте постъпки и дела. Никой, който е прочел думите от Библията, отнасящи се до смирението, не би се осмелил да принизява или да обезстойностява цената на смирението, защото в основата на нашето вярване стои - смирението! Това е ключът, който отваря небесната съкровищница за нас и изсипва безброй несметни богатства, това е вратата, която ни открива пътят към Вечността. Смирението е едно от най-важните качества на вярата чрез, което можем да дойдем при Исус Христос, да помолим и в отговор да получим...
Само, ако имаме смирение ще направим компромис...!
Само, ако сме облечени със смирение ще можем да простим...!
Ако сме придобили смирение, ще успяваме да понесем трудностите, с цел запазване на мира и спокойствието в отношенията ни с хората около нас, а когато търпението ни свърши, благодарение на този безценен диамант, който притежаваме - смирението, ще включим и дълготърпението...сигурна съм...за добро ще е...
Само, ако притежаваме този ключ на благословенията, ще можем да продължим да обичаме, въпреки, че сме били обидени, нагрубени, наскърбени...

Нашето его е лош съветник! То ни пречи - изисквайки, налагайки, претендирайки...за своето си...а смирението ни съветва, не да търсим своето си, а това, което е Исус Христово...за да получаваме...Какво получаваме ли?  Получаваме отговор на нашите нужди и проблеми, т.е. Исус ни снабдява с всичко от което се нуждаем в този живот!
Ако смирението не ни беше толкова много необходимо, Исус нямаше да изрече следните мъдри и истинни слова, касаещи нашето духовно и материално състояние: " Научете се от Мене, защото съм кротък и смирен по сърце! "
Представяте ли си, Той, Който е самия Бог и всичко е в Неговата ръка, и е Създателят на всичко видимо и невидимо е толкова смирен, колко повече ние, които сме уязвими, крехки, кратковременни, зависими...се нуждаем от това изключително ценно качество на вярата - смирението!

Защото същите тези качества на вярата - смирение, почит, уважение ни ръководят, когато преминаваме през трудни, отчайващи ситуации, изискващи свръхестествена намеса.
Този разказ винаги ме е вдъхновявал и насърчавал, защото ме учи, че няма значение колко е отчайващо положението, ние можем да разчитаме и да уповаваме на Исус Христос, и на могъщата сила на Неговото Божествено Слово! Нека не забравяме, че благодатта на Бог извира от огромната Му любов към нас, и че той ни дава много повече, отколкото заслужаваме!
Исус задоволява нашите нужди с много любов и състрадание, когато ги донесем пред Него с вяра, доверие и смирение......не с гордост, а със смирение...
Защото:  " ГОРДОСТТА предшествува погибелта, а смирението - славата! "



Тагове:   гордост,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. shania16 - винаги
20.11.2007 21:33
съм възприемала смирението като нещо възвишено. И в никакъв случай - като примирение или безволевост.
мисля, че никога не е късно човек да потърси дълбоко в същността си, в душата си това качество и да го развие. радвам се, че постави на обсъждане тази тема! Поздрави!
цитирай
2. slavei - Радвам се на коментара ти, Юлка!
20.11.2007 22:26
Наистина е нужна сила, за да прояви човек смирение...сила, за да смири егото си...сила, за да обуздае страстите и емоциите си...
Приятно ми е, че сподели с мен свойте мисли...
Хубава вечер ти желая!:)
цитирай
3. abandonment - И аз винаги съм смятала смирението ...
21.11.2007 09:21
И аз винаги съм смятала смирението за нещо възвишено. За нещо голямо, което може да бъде извършено само от големи хора. Постинга ти много ми харесва. Между примирението и смирението има голяма разлика. За второто се иска да преглътнеш егото си, гордостта си...и когато го направиш ще бъдеш наистина извисен.
цитирай
4. doka - Страхотен пост си ни поднесла,мила...!:)
21.11.2007 10:13
Много ми хареса...много вярно и точно си анализирала случката...,съгласна съм със всяка твоя дума...! И това е истината...! И сега,докато четях... изплуваха още едни думи от Божието Слово... - тези на Петър... - " ... иди Си от мене Господи,защото съм грешен човек..." ...! Наистина...,аз си мисля,че много ни е нужно смирението в нашето ежедневие...
И както четем и на друго място... -
" ... Облечете се със смирението;защото Бог на горделивите се противи,а на смирените дава благодат " - 1Петрово5:5
Дано Бог ни помогне...! KISS :)))*
цитирай
5. slavei - Добре дошла в моя блог, abandonment! Чувствай се като у дома си...:)
21.11.2007 11:16
Много си права! Никак не е лесно да преглътнем егото си, никак не е лесно да укротим плътските страсти, които бушуват в телесните ни части и ни подлагат на съблазън и изкушения...нужна е много любов и сила, за да се смирим...защото, ако ние сами не съумеем да смирим бунтовническата си природа, рано или късно Бог ще го стори под Мощната си ръка...
Радвам се, че ти допадна темата на постинга и благодаря за коментара!
Усмихнат ден!:))
цитирай
6. zari - Не разбирам защо сте подхванали темата за човешкото Его, след
21.11.2007 11:24
като с писанията и коментарите си, сте оставили у мен чувството за много смирен и благ човек.
А Бог живее в сърцето на смирения.
цитирай
7. slavei - Здравей, миличка!:)*
21.11.2007 11:30
Да...сега като ми припомни и аз се сетих за тези думи на апостол Петър...Наистина, те са подобни на тези, които изрече стотникът...така е...права си...Петър смяташе, че е недостоен, поради своята греховност да стои в присъствието на Бог!
Но, благодаря на Бог, че Той не мисли по този начин...и въпреки нашата греховна природа ни приема такива, каквито сме...за да ни трансформира чрез Своята любов и да ни даде мир, бъдеще и надежда...
Не е ли чудесен Бог...?
Коментарът ти е чудесно допълнение към постинга! Благодаря ти, Дока!:)
Целувки и от мен!:))**
цитирай
8. slavei - Зари, моля Ви, посочете ми нещо неправилно и...
21.11.2007 11:51
...недостойно ли видяхте в постинга днес!?
Защото аз си мисля, че ние като християни, можем да дискутираме и обсъждаме всички теми, които са от изключително важно значение за всеки един човек, и които ни помагат да израстваме духовно, и да се приближаваме към нашия Създател!
По моя преценка, темата за смирението, успоредно с темата за любовта и чистотата на характера е една от тези жизненоважни теми!
Благодаря Ви за доброто мнение, което сте си изградили за мен! Приятно ме изненадахте!
Дано с написването на този постинг, не го промените!
Бог да бъде с Вас!
цитирай
9. avgustinov - zdravei
21.11.2007 18:47
mnogo mi haresva postinga ti Bog naistina te e pomazal da razprostranqva6 velikite Mu dela,mnogo se radvam za teb :))))))
цитирай
10. slavei - Благодаря, Росен!
21.11.2007 21:53
Аз се радвам за теб, че си толкова млад, а вече си познал и вървиш по Пътя на Истината...
Дързостен и смел бъди, и
във всичко Бог да те благослови!:)
Спокойна нощ!:)
цитирай
11. zari - Напротив, коментарът ми твърди обратното- достоен и хубав постинг, написан от
23.11.2007 05:58
вярващ и смирен човек! Темата е отлична! Но подета от благ човек, провокира въпроса ми..само толкова!
цитирай
12. slavei - Добро утро, zari!
23.11.2007 10:33
Радвам се, че наминахте...
Най-вероятно аз не съм разтълкувала правилно Вашия коментар и не съм уловила точното послание, което той носи.
На всеки може да се случи, нали?:)
Светъл и ползотворен ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: slavei
Категория: Изкуство
Прочетен: 2366124
Постинги: 474
Коментари: 6454
Гласове: 28519
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930