Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.06.2009 21:21 - Мечтите - приоритет само на младостта ли са?
Автор: slavei Категория: Други   
Прочетен: 20636 Коментари: 64 Гласове:
0

Последна промяна: 12.06.2009 08:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Живели преди много години един мъж и една жена. То било толкова отдавна, в годините на царуването на цар Ирод. Този мъж и тази жена много се обичали, били отдадени един на друг, любовта като красива роза разцъфтявала в сърцата им и те всеки ден я обгрижвали много внимателно и двамата. И така розата - т.е., любовта им ставала все по-красива и все по-силна. Хармонията като нежно люляково ухание обвивало сърцата и душите им и се претворявала в дома им трайно. И въпреки тяхната доброта, въпреки любовта, която като буйна река преливала от сърцата им и обливала всичко и всички около себе си, въпреки вярата, която носели в сърцата си, и молитвите, които като благоуханна миризма се издигали от най-дълбинната им същност и литвали към благодатния престол на техния Господ, те имали един проблем - нямали си рожба - утробата на жената била заключена. Така те заедно с преплетени ръце и вплетени едно в друго сърца, преминали младостта, покрай тях неусетно отлетяла и зрелостта, и достигнали напреднала възраст. Обаче те не се отчаяли, вярата, която била дълбоко вкоренена в сърцата им, поддържала духа им бодър и чакали с търпение и постоянство, Бог да ги дари с рожба, защото всички знаем, че децата са огромно благословение и безценен подарък от Бог. Аз си представям колко укори, упреци, обвинения, а може би и различни епитети са били отправяни към нея. Колко болка и страдания е преживяла тази жена!
Не, не от съпруга си!
Съпругът й бил свещеник и много добре е знаел, че срещу волята на Бога никой не може да застане. Затова тя е имала неговата подкрепа, но хората покрай нея...
Уви! Понякога, ние хората, за съжаление можем да бъдем доста жестоки с неподбраните си и неетични забележки. Но да не се отклонявам...
Какво се случва по-нататък с нашите мили герои, които и до днес впечатляват със силата и дълбочината на своята вяра и с любовта си към Бог.
В един момент, макар и в напреднала възраст, мечтата на тази смирена и храбра жена се сбъднала. Тя забременяла. Радостта и благодарността й към Бог били неописуеми. Сърцето й преливало от дългоочакваното щастие. Тя била най-щастливата жена на света - в нейната утроба, обвит в много любов, растял нейният малък дълго, дългоочакван син. Сълзите пресъхнали от лицето й, алени макове, родени  от водопадни пръски любов, затрептели в гърдите й, болката била заменена от радостта и щастливите случвания, които с нетърпение очаквала щастливата майка.
Бог отнел причината, поради която до този момент била упреквана и укорявана. И тя била много, много благодарна и щастлива, защото оценила безценния подарък, който й бил направен. Защото, когато човек изпита липсата на дадено нещо в своя живот,  по-късно, когато го получи, той знае да го цени.
Научил е урока си - че не всичко в този живот е даденост и че както може да притежава много ценни неща,  в един момент може и да му се отнемат. Много често сме безсилни пред волята на нашия Създател.
Защо ви разказах тази история съвсем вкратце?
По нея, разбира се, може да се дискутира много, защото тя повдига множество въпроси.
Въпросът, който искам да задам е следният:

Възрастта проблем ли е за осъществяването на дадена цел и  преследването на мечтите приоритет само на младостта ли са?

Ще се радвам да споделите вашето мнение!




Тагове:   мечти,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - elfina
09.06.2009 21:32
Възръстта не е причина човек да спре да се вълнува и бори...но болестите могат да попречат и загубата на енергия.Затова имаме пожелание - да си жив и зграв!
цитирай
2. анонимен - възрастта........
09.06.2009 21:33
В никакъв случай преследването на някаква идея или цел не е приоритет на младостта.Напротив-младите грешат по-често ,но това ги научава ,че когато има грешка, има и прошка.Те се поучават ог сторените грешки.А целта-тя трябва да се преследва,е, не на всяка цена, но упорито и търпеливо.И идва денят, в който получаваме това, за което сме мечтали.Стига да вярваме в това!
цитирай
3. анонимен - Когато Този, Който сбъдва мечтите е в сърцето
09.06.2009 22:03
Благословена да си сладкодумнице....... Ние знаем силата на мечтите, когато разчитаме на Този, Който може да ги сбъдне.......
Поздравявам те с Ефесяни 3:20 А на Този, Който, според действуващата в нас сила, може да направи несравнено повече, отколкото искаме или мислим,
21 на Него да бъде слава в църквата и в Христа Исуса във всичките родове от века до века. Амин.
цитирай
4. анонимен - vuzrasta spored men ne e nikakuv ...
09.06.2009 22:12
vuzrasta spored men ne e nikakuv problem za postigane na dadena cel,no kato stava vupros za dete malko se zamislqm,osobeno ako to e vtoro.A 4ovek nqma li me4ti ,jivotut mu se obezsmislq.
цитирай
5. slavei - Елфи!
09.06.2009 22:22
Разбира се, Елфи, една от предпоставките, за да преследваме мечтите си е да имаме здраве, и духовно, и физическо, защото, когато човек боледува, комфортът му е тотално нарушен и тогава нито цел вижда пред себе си, а и мечтите му отлитат незнайно накъде...
Радвам се, че сподели своята гледна точка!
Спокойна нощ!:)
цитирай
6. slavei - Анонимен 2, Приятелче!
09.06.2009 22:38
Страшно много ми хареса това твое изречение:
"И идва денят, в който получаваме това, за което сме мечтали."

Наистина е така - идва ден и час за всяко нещо.
Знаеш ли какво е записано в Библията: "
Еклесиаст 3:1
Има време за всяко нещо, и срок за всяка работа под небето"
Толкова е вярно - животът го доказва, защото понякога, колкото й да ни се иска, колкото и да полагаме усилия, нещата не се получават, като че ли нещо ги препъва... просто не се получава...
Благодаря ти, че ме посети и коментира!
Хубава вечер!:)))
цитирай
7. slavei - Стели, прекрасна моя сестричке!
10.06.2009 00:31
Дори не можеш да си представиш колко много ме насърчи с този поздрав от Ефесяни! Благодаря ти!!
Божиите слова са живи и те оживотворяват душата и тялото, стига само човек да ги приеме с вяра!
Нека Бог да отвори небето и да изсипе за теб и твоя дом изобилни благословения!
Амин!
цитирай
8. slavei - Анонимен 4!
10.06.2009 00:34
И аз смятам, че докато човек е жив трябва да мечтае и да се извисява след мечтите си, да ги преследва, пък, която улови... все ще е добре... :))
Спокойна нощ ти пожелавам!
цитирай
9. анонимен - :) :* (hug)
10.06.2009 00:46
Винаги си ме възхищавала с умението си да покажеш, че всеки е специален за теб и цениш всеки жест на внимание. Мисля, че това е характеристика на Божия образ отразена в теб.... обичам си те много.
цитирай
10. slavei - Стели!:)
10.06.2009 00:55
Твоят коментар този път ме остави бездумна - повярвай ми - рядко оставам без думи...
Сега просто стоя, загледана в монитора и през мен преминават вълни на нежност, топлина и любов. Прекрасно усещане, благодарение на теб!
Ти извика това блаженство да дойде върху мен!
Сърдечно ти благодаря, миличка!
И аз те обичам, Стели!
Благословена нощ!:)
цитирай
11. анонимен - Flora
10.06.2009 10:33
Много, красиво е написано, както винаги Пепи! Сериозно ме замисли, но изведнъж ме връхлетяха едни мисли, че това дългоочаквано дете е Йоан Кръстител, погубен в разцвета на силите си от цар Ирод, заради прищевките на любовницата му. Дали това е очаквала майката да се случи в живота на сина и? Божието не е като човешкото. Може би затова Бог е изчакал с появата на детето, за да не си мисли жената , че е нейна собственост, както сме склонни да мислим родителите, а всяко дете е Божие, и Бог има план за живота му. Донесъл ли е слава за майка си? Или е донесъл само слава за Бога и мъка за майка си? Защо специалните деца са много често дъъълго очакваните? - Исус, Самуил, Исак - на когото по-късно даже Бог е поискал живота от баща му?
С обич поздрав от мен!
цитирай
12. diamant1965 - Не, възрастта не е, и не бива да бъде ...
10.06.2009 10:46
Не, възрастта не е, и не бива да бъде проблем за осъществяването на целите и преследването на мечтите ни. Но в случая става въпрос за нов човешки живот, за невинно дете...Добре ли ще бъде за него да остане съвсем само в един момент, след като родителите му са в напреднала възраст?!! И не е ли твърде егоистично и безотговорно да преследваш своите си цели и мечти без да се съобразяваш с хората край теб и с това, какво би им причинил, осъществявайки ги?
Аз лично не бих била толкова спокойна и щастлива на мястото на тази майка.
цитирай
13. slavei - Привет, Флора!
10.06.2009 11:35
Абсолютно права си, че това дългоочаквано дете е Йоан Кръстител. А неговата майка е Елисавета.
Както и предположих, в ума на човек, когато прочете тази история, възникват безброй въпроси.
Ти задаваш голяма част от тях. Голяма част стоят неповдигнати.
Разбира се, аз не се наемам да дам отговри на всички тях, най-малкото защото не знам всички отговори, за някой предполагам, на други търся отговорите...и поради тази причина не бих искала да си съчинявам басни, според моя човешки ум. За себе си съм извадила някои поуки, които са ми необходими за моя живот. Една от тях е следната - независимо на колко години си, с молитви, вяра, упование в Бог, и с правилни решения и подходящи действия, мечтата ти ще се сбъдне. И когато се сбъдне недей да роптаеш и да твърдиш,
че е вече твърде късно, а се радвай и се наслаждавай на подареното щастие, защото не се знае докога и колко ще продължи.
И другата поука е, че никога не е късно да поставиш ново начало в живота си. Никога не е късно да извършиш нещо градивно и съзидателно в своя живот, и винаги е подходящ моментът да се усъвършенстваме и да се изграждаме.
Благодаря ти, че си тук, Флора!
Усмивки за теб!:))
цитирай
14. slavei - Диамантче...
10.06.2009 11:54
Не мила, според мен, тук не става въпрос за егоизъм и безотговорност... взаимоотношенията между хората трябва да са основани на стабилната основа - основата на любовта.
И ако човек притежава нужното вдъхновение и видението - т.е. ясно вижда пред себе си набелязаната цел, то това не е проблем да приеме предизвикателството на каквато и възраст да е достигнал.
А ако хората покрай него истински го обичат и виждат, че това, което животът му поднася като шанс го прави щастлив, не биха спрели красивия полет на душата му, напротив биха го подкрепили и биха му помогнали да се развива, да удовлетвори някоя своя потребност и с това да бъде не само той щастлив, но да носи радост и щастие и на хората около себе си.
А за детето какво да ти кажа - когато Бог подари някому рожба, то той има грижата за това дете!
Радвам се, че сподели с мен своите мисли, Диамантче!:)
Приятен ден!:)

цитирай
15. анонимен - <p style="visibility...
10.06.2009 11:55
<p style="visibility:visible;"><object type="application/x-shockwave-flash" data="http://widget-41.slide.com/widgets/slideticker.swf" height="320" width="426" style="width:426px;height:320px"><param name="movie" value="http://widget-41.slide.com/widgets/slideticker.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="scale" value="noscale" /><param name="salign" value="l" /><param name="wmode" value="transparent"/> <param name="flashvars" value="cy=ms&il=1&channel=3530822107878786881&site=widget-41.slide.com"/></object><p style="white-space:nowrap"><a href="http://www.slide.com/pivot?cy=ms&at=un&id=3530822107878786881&map=1" target="_blank"><img src="http://widget-41.slide.com/p1/3530822107878786881/ms_t021_v000_s0un_f00/images/xslide1.gif" border="0" ismap="ismap" /></a> <a href="http://www.slide.com/pivot?cy=ms&at=un&id=3530822107878786881&map=2" target="_blank"><img src="http://widget-41.slide.com/p2/3530822107878786881/ms_t021_v000_s0un_f00/images/xslide2.gif" border="0" ismap="ismap" /></a> <a href="http://www.slide.com/pivot?cy=ms&at=un&id=3530822107878786881&map=F" target="_blank"><img src="http://widget-41.slide.com/p4/3530822107878786881/ms_t021_v000_s0un_f00/images/xslide42.gif" border="0" ismap="ismap" /></a></p></p>
цитирай
16. diamant1965 - Славейче,
10.06.2009 12:38
абсолютно съм съгласна, че взаимоотношенията м/у хората трябва да се основават на любовта и трябва да има подкрепа и в хубави и в лоши моменти, но по отношение на отговорността не съм съгласна. Бог е дал правото на избор на всеки един човек, във всеки един момент от живота му, и точно в това се състои отговорността - да можеш да се откажеш от една своя мечта, ако има дори най-малко съмнение, че осъществяването и би направило някого нещастен. Да приписваме на Бог отговорността за нашите грешки е неморално и лицемерно и честно казано това е една от причините, която ме отблъсква от религията.
Съжалявам, ако моето мнение те натъжава по някакъв начин!
Приятен ден и на теб!
цитирай
17. анонимен - Диамант, там е работата, че знан...
10.06.2009 13:54
Диамант, там е работата, че знанието за това кое е асолютното добро е единствено у Бога. И затова можем да се допитваме до Бога за неговата воля, за да съгласуваме нашата. Елисавета е искала това дете, но няма съмнение, че и Бог го е искал. Просто е било нужно да го получи по този начин, по някаква причина, известна на Бог. Най-малкото е трябвало това дете да е специално, даже от самото си раждане, по чудния начин по който е заченато. Едва ли майка му е искала вече дете, при положение, че е знаела, че е физически невъзможно да го има.
Ние можем да осигурим грижа и щастие на едно дете, но само донякъде, защото както казва един известен поет, децата ни принадлежат на бъдещия век, където ние нямаме място. И всички ние, и децата ни, сме Божии деца и заедно пред Бога стоиме и отговаряме пред Него.
Сърдечен поздрав :Флора
цитирай
18. анонимен - Славейче,
10.06.2009 13:59
Възрастта съвсем не е от значение,щом човек силно желае дадено нещо и силно вярва,че то ще стане.Тази майчица е на преклонна възраст.Силното й желание да стане МАЙКА,може би е попречило да помисли за бъдещето на детенцето,че е дин ден то ще остане самичко,още в крехката си възраст...Но тя е жена,а призванието й е да бъде преди всичко майка.
По темата може много да се дискутира наистина.Аз бих сторила същото,като тази жена!

best heys
цитирай
19. diamant1965 - Флора,
10.06.2009 14:48
и как по-точно допитвайки се до Бога можем да разберем каква е неговата воля??? И от къде да сме сигурни, че отговорът Му няма да е просто гласът на нашето его?
Може би този разказ е действителен случай и ти си запозната добре с него, и ако действително жената е забременяла без да иска, тогава - да, съгласна съм, че не и остава друго, освен да се грижи и да обича детето си докато може. Но аз разбрах друго - "...и достигнали напреднала възраст. Обаче те не се отчаяли, вярата, която била дълбоко вкоренена в сърцата им, поддържала духа им бодър и чакали с търпение и постоянство, Бог да ги дари с рожба..."
Далеч съм от мисълта да съдя тази жена, или когото и да е. Просто само казвам, че ми прави впечатление, как някои хора са склонни, в името на своето щатие, да пренебрегват това на другите и лицемерно да се извиняват с божията воля.
Моето мнение е, че да се извисим поне малко до Него, трябва да имаме силата на духа да се отказваме от собствените си мечти, в името на нечие друго щастие, дори и да ни се струва, че сам Бог подпомага осъществяването им.
Сърдечни поздрави и от мен! :)
цитирай
20. slavei - Хей, Диамантче...
10.06.2009 14:52
Не ме натъжаваш! Никак даже! Как можа да си го помислиш!?
Много добре знам какво е свобода - Бог ми е дал точно тази свобода, с която да мога да приема мнението на всеки един човек.
Мила, добре съзнавам, че всеки човек е уникална личност и пътят в собствените му очи е прав.
Така че, дори и да имаме противоречия, това няма да ме натъжи и ще си останеш мой приятел, защото те приемам такава, каквато си...
Както Бог приема всеки един от нас, независимо, че сме толкова различни.
Диамантче, истината е, че аз не съм религиозна, аз съм вярваща и нося вярата в Исус в сърцето си. Стандартът в моя живот е Божието Слово, а не правила, догми и традиции, спазвани и насаждани от векове.
А що се отнася до отговорността, честно да ти призная, силно се съмнявам, някой да си позволи, така да се каже лукса и да препише своето безумие, което е доведо до сътворяването на много грешки в неговия живот, на Бог.
Мила, отговорността си е изцяло наша и ние си носим последствията от всяко наше решение и не само, че не можем да препишем грешките си на Бог, но ще отговаряме точно пред Него за всяка наша грешка, за всяка празна дума, така че наистина не знам кой може да твърди, че за нашите грешки е виновен Бог. Такова твърдение аз не съм чувала, поне от Божи служител и не знам как е достигнало до теб...
Но то е неверно твърдение...
Знаеш ли, в момента съм на път с Божия помощ да сбъдна една своя мечта. И знаеш ли, не само, че моите любими мъже не ме спират, но ми дават цялата си любов и подкрепа, за да я сбъдна, защото виждат колко щастлива ме прави това.
Затова ти говорих в предния си коментар, че ако истински те обича човека до теб, няма да пожелае да се откажеш от своята мечта, а ще ти предложи подкрепата и приятелството си.
Приятно ми е, че подискутирахме с теб!:)
Ще се радвам да продължим!:)
цитирай
21. merita - Привет Пепи!Нека и аз се включа в ...
10.06.2009 15:23
Привет Пепи!Нека и аз се включа в темата.Простичко казано , всичко е в божиите ръце.Вярвам , че волята на Бог за всеки един от нас ,е да имаме най-доброто.Той обааче знае и в кой момент от живота да се сбъдват нашите желания.Що се отнася до това, дали има ограничение на възраста за да поставяме нови начала , то отговора ми е НЕ!Никога не е късно , човек да започне нещо ново , стига то да е в съгласие с волята на Бог!
Аз лично, също първо споделям моите намерения и желания и оставям Бог да решава , кое е добро за мен и, кога е добре да се осъществи
Аз също съм разсъждавала върху силната вяра , която е имала Елисавета.Да определено смирението е това ценно качество , което трябва да култивираме в себе си, тогава ще сме сигурни че Бог ще ни подкрепи.
Поздрав!
цитирай
22. анонимен - Привет,Пепи!
10.06.2009 15:32
Аз съм Веси. Мисля,че човек през целия си живот може да има мечти.Не е нужно да си млад,за да мечтаеш.Ще цитирам последната строфа от едно мое стихотворение:

-Каква мечтателка-ще кажете-голяма!

-Това в живота няма го,уви!

Но въпреки това,ако ги няма,

светът какво би струвал без мечти?
цитирай
23. diamant1965 - Славейче,
10.06.2009 16:08
радвам се, че коментарите ми не ти въздействат негативно!
И аз не съм чула някой някога да е обвинил за грешките си Бог, поне не пряко. И точно в това е лицемерието. Но всички сме чували изрази като - "такава е волята на Бога", "щом се е случило това и това, значи Бог е решил така", "Бог ми отне това" и т.н. и т.н. Не знам дали ще ме разбереш, но често пъти при нещастни случаи или при някаква несправедливост, зад които стоят конкретни виновници, съм слушала хора да казват, че няма смисъл да се бориш, защото така било писано да се случи, някой отгоре /Бог/ така бил решил, за да те изпита. Ето това е, което ме дразни - страхът и овчедушието, които налага религията. Просто я няма персоналната отговорност, а Бог или висшите сили там се явяват удобно извинение. И знаеш ли, това лицемерие е толкова дълбоко насадено у някои хора, че те не го осъзнават и сами си вярват че са искрени.
Ето и за конкретният случай /все едно е дали е измислен или истински/, мисля, че си е чист егоизъм и безотговорност да дадеш живот на едно човешко същество в напреднала възраст, и да разчиташ Бог да се грижи за него, само защото твърде дълго си бил чакал това да ти се случи! То е донякъде все едно да оправдаваш тези, които захвърлят децата си след раждането, разчитайки че Бог, държавата, или някой си там ще се грижи за тях. Това е страшно! И не е никакво оправдание това, че децата не били наша собственост, а деца на бъдещето или на Бога. Не, че принципно това не е вярно. Страшното е, когато подобни верни твърдения служат за оправдание на егоизма ни. Или по-точно на егоцентризма ни.
А на теб ти пожелавам наистина да сбъднеш своята мечта и да бъдеш много щастлива, и близките ти също!
цитирай
24. priqtel12 - Аз също смятам, че без мечти животът е празен!
10.06.2009 17:22
Но те не са приоритет на младостта, дори смятам че с възрастта човек става по-настоятелен в постигането на мечтите си, като работи по-дълго и по-упорито за тяхното постигане. Но пък такъв човек цени повече и изпълнението на всяка дребна частичка от своите мечти.....
Но нашия живот е низ от мигове, които трябва да изпълни с мечти чак до края.....
Нека следващите думи бъдат пожелание за всички нас, които не сме забравили да мечтаем, но и за всички онези, които са забравили, или улисани в ежедневието, си казват , че нямат време за такива неща:

„Наслаждавай се на мигновената красота,
на птичия полет, играта на вятъра, песента на изворите,
тайнствения сумрак на горския храсталак...
Стани като детето, което се учудва на всичко,
и времето ще спре;
ще се слееш със света в собственото си тяло.
Тогава Душата ти ще се отвори като цветето сутрин,
вселената ще ти открие красотата си
и всеки миг от живота ти ще бъде като първи изгрев.
Ако искаш да живееш в трайно щастие,
освободи се от навиците,
които оковават и утежняват духа.
Остави красотата на света да те изненадва.
Всеки миг бъди готов за нови слънца..., за нови светове.”

/Ж. П. Бур, „Мъдростта на северноамериканските индианци“/
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
25. nonita - мечта
10.06.2009 18:28
мила госпожо
много се радвам на вашето щастие
аз два поредни пъти губих децата си след спонтанен аборт в доста големи месеци и напълно ви разбирам за мъката която сте преживели през всичките тези години
но винаги всичко си заслужава в името на едно дете
за да светнат две невинни очички
няма възраст и време за реализирането на тази мечта
желая ви много щастие госпожо
знам че ще бъдете прекрасна майка
цитирай
26. slavei - best heys...
10.06.2009 23:14
Много се зарадвах на коментара и на присъствието ти на моите странички!
Мила, тази жена не е коя да е - тя е майката на Йоан Кръстител - жена, която е била украсена с невероятни съкровища - смирение, търпение и любов!
Много сила и любов ти пожелавам!:)
цитирай
27. slavei - Мери, радвам се, че се включи по темата!
10.06.2009 23:17
Приятелко моя, толкова си изчерпателна и точна, че нямам какво друго да добавя - напълно съм съгласна с теб!
Поздрав!:)
цитирай
28. slavei - Веси!
10.06.2009 23:24
Очарова ме стихчето-коментар!
Поздравления!:)))
цитирай
29. slavei - Получи се много дълго...
11.06.2009 01:28
Диамантче, четейки коментара ти, откривам преплитане на темите - вярата в Бог, неоснователно оневинени "конкретни виновници" и доктринални различия. Човекът дали да бъде манипулиран и от кого - сам решава. Не съм съгласна, че само религията манипулира хората. Има толкова средства чрез които човек може да бъде манипулиран. А човекът е мислещо същество, сътворен с ум, чувства и воля - т.е.-
личност и наистина сам решава дали да се поддаде на манипулация или да е внимателен и изследовател... Религията можеше да манипулира хората до момента, в който Мартин Лутер залепи 95-те тезиса на вратата на католическата църква и ги разобличи.
От там нататък, от Реформацията до днес, християните, които вярват в Бог, имат свободен достъп до Божието Слово и никой не може да ги манипулира, без те да му позволят това. А ако все пак са манипулирани, то това означава, че те не изследват това животворно и освобождаващо слово, за да се възползват от неговата сила и мощ. Затова Бог вина няма. Той е дал свободна воля, за да може всеки да избира как да живее - като свободен или като роб.
Знаеш ли, Диамантче, не се ядосвай на хората, които твърдят, че всичко в живота става по волята на Бога. Искам да ти кажа, че те не са лицемери, както ти ги наричаш. Това наистина е тяхното мислене.
Те така, по този начин, виждат нещата.
И така стигаме да същността на един доста отдавнашен доктринален спор - предопределени ли са събитията в нашия живот или ние сме ковачи на собствената си съдба. Част от хората приемат, че нещата в живота на човек до най-малките подробности са предопределени и това, разбира се, до известна степен ги освобождава от отговорност. Другата част от хората смятат, че абсолютно всичко зависи единствено и само от тях, че те са независими и напълно свободни да правят с живота си и да постъпват, както намерят за добре според свой собствен морален кодекс.
Моето мнение е, че нито първата група имат правилно виждане, нито втората. Защото, ако всичко е предопределено, тогава защо ни е свободната воля, която Бог ни е подарил и как в края на света Той ще ни осъди, ако предварително ни е очертал пътя и всичко, което има да ни се случи.
Втората група пък отиват в другата крайност - тотално отричане на съществуването на Бог - мисля, че до такова безумие не е нужно да стигаме, защото точно това е записано в Библията: " И рече безумният в сърцето си - няма Бог!"
Аз смятам, че съществува някаква предопределеност за някои неща например къде човек да се роди, кои да бъдат родителите му... но истината е, че ние не сме странични наблюдатели, а участници в изграждането на собствения ни живот и разбира се, носим последствията от направените избори.
Така че хората, които изричат, че всичко става по волята на Бога не са лицемери. Те наистина го мислят. Не ги вини! Те не могат, нито пък биха искали на този етап от духовното си развите да приемат твоето виждане, както и ти не би искала навярно да мислиш като тях. И това е нормално - те следват своя си път, ти - твоя.
Ето от многообразието, от различността в мисленето произтичат конфронтациите, оттук произтича и необходимостта да усвоим своевременно изкуството да общуваме, а именно като приемем човека до себе си с неговите, най-общо казано, несъвършенства и недостатъци. А това, Диамантче, е възможно само със силата на любовта. А тази любов - безусловната - ние, човеците, не я притежаваме и отникъде другаде не можем да я получим, освен от Бог.
цитирай
30. compassion - Ти питаш
11.06.2009 18:48
"Възрастта проблем ли е за осъществяването на дадена цел"... Отговорът е "да" или "не", в зависимост от характера на човека и характера на целта.
"... и преследването на мечтите приоритет само на младостта ли са?"... Отговорът е "да" или "не", в зависимост от характера на възрастния човек и характера на мечтата.
Всяко обобщаване е грешка. Изводите трябва да се правят във всеки конкретен случай и накрая с помощта на статистически метод могат да се направят обобщения, но изследването трябва да е репрезентативно и да се има пред вид вероятността за грешка, т.е. да се въведе корекционен коефициент. Това е научния подход. Виждам, че проявяваш религиозни предпочитания. Няма нищо лошо. Много ми хареса коментара ти (29). Абсолютно съм съгласна с теб. Верно, другите не ги прочетох...сигурно и с тях щях да се съглася, защото одобрявам начина ти на мислене и подхода ти към хората с любов и разбиране, признавайки правото да си различен. Чудесница!
Реших да ти отговоря на въпросите с пост, който ще представлява разговор между моите герои Аня и Али. Още не съм го написала. Така, че скоро няма да го постна, но специално ще ти се обадя и ще напиша, че е посветен на теб. Аз също много мисля по тези въпроси. Никой не може да бъде арбитър, защото никой не знае истината.
цитирай
31. slavei - priqtel12!
11.06.2009 21:53
Толкова е красив коментарът ти, толкова поетичен, извисяващ и освобождаващ духа е от оковите и шаблоните, които го държат заземен.
Препрочитам си го, има какво да науча!
Благодаря ти!:)
цитирай
32. slavei - nonita
11.06.2009 22:05
Толкова мило звучиш, толкова нежно...:)
Това, което присви сърцето ми е, когато прочетох за твоята загуба.
Представих си болката и страданията, които си изпитала... Съжалявам...

Аз също смятам, че възрастта не е проблем, за да дойдат в живот и "светнат две невинни очички", както много красиво си се изразила самата ти, но явно нещо, без да искам, несъзнателно съм те въвела в заблуда. Това не е моята лична история, това е история на една много по-силна и много по-достойна жена. Тази история е истинска, но аз я разказах, за да послужи като пример и ние - съвременните Еви да се поучим от силата на вярата и смирението на тази жена - нейното име е Елисавета и е майката на Йоан Кръстител.
Спокойна вечер ти желая!:)
цитирай
33. slavei - compassion!
11.06.2009 22:51
Благодаря ти за насърчителните слова.
Приятно изненадана съм!:)
С интерес ще прочета диалога между Аня и Али. Много е мило! Благодаря ти!

Радвам се, че нещо в моето мислене ти е допаднало и съм напълно съгласна с теб, че генерализации не бива да се правят, по простата причина, че няма да бъдат точни и истински.
Защото всеки един от нас е уникален и си има своя истина - и тя е единствено правилната за него. Така че да се обобщава и според мен не е редно.
И за арбитъра съм съгласна - Един е Съдията и Той може да отсъди най-правилно, защото е безпристрастен и истинен, а нашата оценка е субективна.
Много се радвам, че имаме единомислие, compassion!
Приятно ми беше, че ме посети!
Вълшебна вечер ти желая!:)
цитирай
34. priqtel12 - Привет!
12.06.2009 17:33
Аз наистина смятам, че за да може човек да мечтае и да осъществи мечтите си, е нужно да освободи духа си, да загърби всичко онова, което го оковава и го кара да постъпва традиционно и да живее по силата на навика....Такъв живот е неприемлив, скучен и тъжен , бих казала. Но съм съгласна с compassion, че за да мечтае човек не е толкова важна възрастта, колкото характера му, неговата нагласа за живот, желанието му за живот.Това е нещо, специфично за всеки и всеки сам прави своя избор.
цитирай
35. анонимен - Мечтаем ..
09.12.2009 10:39
... мечтите са полета на нашите най - съкровени копнежи на душата!Такива ни е създл сам Твореца Бог и ни е увенчал като венеца на творението!Ако сме вложили в Неговата доброта и воля нашите стремежи и мечти ,ако сме положили в Него упованието си няма да се посрамим.Това ни обещава и животворящото Му слово . Възрастта сама по себе си не е критерии и фактор за успеха или неуспеха ,знаем ,че Бог благославя намеренията и пътищата човешки ,ако са по Неговото сърце!А в Неговата воля има само добро за нас !
цитирай
36. анонимен - KKSoGCyKWgYKxpFMogB
24.05.2011 04:14
ThatВ’s more than sensblie! ThatВ’s a great post!
цитирай
37. анонимен - POKbBmauJOXSIsU
24.05.2011 08:46
Fell out of bed feeilng down. This has brightened my day!
цитирай
38. анонимен - eYlqDbyec
24.05.2011 11:09
AKAIK you've got the asnewr in one!
цитирай
39. анонимен - YMdpYairnN
24.05.2011 12:45
Now I feel stpuid. That's cleared it up for me
цитирай
40. анонимен - BIfMqcFrzIzt
24.05.2011 13:37
Home run! Great slugging with that asnewr!
цитирай
41. анонимен - NIsNKBiEDm
24.05.2011 15:29
Dq62bd <a href="http://twidjctitubd.com/">twidjctitubd</a>
цитирай
42. анонимен - ccJovPWesWbodYb
24.05.2011 15:31
mHGpyP <a href="http://ritkhztzpzzh.com/">ritkhztzpzzh</a>
цитирай
43. анонимен - eNOVvuHcy
24.05.2011 15:34
Hey, good to find someone who areges with me. GMTA.
цитирай
44. анонимен - FBkFCTbTPswKyMOYP
24.05.2011 15:35
Jutakx <a href="http://dfpnlzvseful.com/">dfpnlzvseful</a>
цитирай
45. анонимен - bFhrtsriegZhDJQMMH
25.05.2011 13:20
JrZN7F <a href="http://imudrpqtaezo.com/">imudrpqtaezo</a>
цитирай
46. анонимен - SOwemXiUU
25.05.2011 13:57
K0lxCg <a href="http://dippiyttggal.com/">dippiyttggal</a>
цитирай
47. анонимен - bPAMbgOeuvYaFcSviA
25.05.2011 14:00
7YQk3G <a href="http://kxeoybzrkmcf.com/">kxeoybzrkmcf</a>
цитирай
48. анонимен - nvfVYYTYNip
25.05.2011 17:37
BoctUo , [url=http://zcftogqseecq.com/]zcftogqseecq[/url], [link=http://dnfarrxnuvks.com/]dnfarrxnuvks[/link], http://gcdlnauwhjzy.com/
цитирай
49. анонимен - ROFgXOJqmjAHkeJD
25.05.2011 17:44
lJPjxZ , [url=http://tjkchnrjlqqs.com/]tjkchnrjlqqs[/url], [link=http://hwoidunslpdg.com/]hwoidunslpdg[/link], http://ilmvjmangdxv.com/
цитирай
50. анонимен - ALqrMRufQcbWeO
25.05.2011 18:36
2dYadM , [url=http://fgxaatziluxl.com/]fgxaatziluxl[/url], [link=http://wyiqaeklezfd.com/]wyiqaeklezfd[/link], http://ejhzuuxbwwzq.com/
цитирай
51. анонимен - wwWUpSNkDae
25.05.2011 18:44
8TE32s , [url=http://hkebtijreucw.com/]hkebtijreucw[/url], [link=http://lsoihycgzumi.com/]lsoihycgzumi[/link], http://kgsebizkvtwa.com/
цитирай
52. анонимен - YyIjliSWECPbjlHPl
25.05.2011 19:11
21LgkG , [url=http://xarxwnyiyzjz.com/]xarxwnyiyzjz[/url], [link=http://zokilvknrvgx.com/]zokilvknrvgx[/link], http://ajxvfuwinahl.com/
цитирай
53. анонимен - DZVCTSpJNDtZ
28.05.2011 12:10
QsOkda <a href="http://sviqsyqvkzra.com/">sviqsyqvkzra</a>
цитирай
54. анонимен - gRvhCGeOObfWhcUHt
28.05.2011 13:50
79C5zQ <a href="http://eoeufpiopplm.com/">eoeufpiopplm</a>
цитирай
55. анонимен - fBnpqwPKB
28.05.2011 14:01
UomMCh <a href="http://ubnrlbasespd.com/">ubnrlbasespd</a>
цитирай
56. анонимен - ySkpdmiEOBzFf
28.05.2011 14:05
yfvSAE <a href="http://oyucvhcfriyh.com/">oyucvhcfriyh</a>
цитирай
57. анонимен - INqNHIVVV
28.05.2011 14:17
xdyztY <a href="http://pagleperhtyx.com/">pagleperhtyx</a>
цитирай
58. анонимен - IWwRxNlp
28.05.2011 14:30
iFbA1A <a href="http://lzeddlwzrkgm.com/">lzeddlwzrkgm</a>
цитирай
59. анонимен - FawVircEeNGDbzPhRsg
31.05.2011 18:01
bh3vqv , [url=http://qgnegdgtckqr.com/]qgnegdgtckqr[/url], [link=http://ywrurkfslyeh.com/]ywrurkfslyeh[/link], http://lgrvqedocmfz.com/
цитирай
60. анонимен - Qdkyilip
31.05.2011 18:07
etNlFW , [url=http://tvzdycquvxqs.com/]tvzdycquvxqs[/url], [link=http://sddhsplyjvkl.com/]sddhsplyjvkl[/link], http://uaknndelntrr.com/
цитирай
61. анонимен - GThUcZhVEKtCvMcq
31.05.2011 18:14
KvIfnF , [url=http://dzoxiubgpdkh.com/]dzoxiubgpdkh[/url], [link=http://wbvkihhhjkle.com/]wbvkihhhjkle[/link], http://pbcjlifapqvt.com/
цитирай
62. анонимен - KqpcdntZkXrfxYT
31.05.2011 18:24
QWiWLA , [url=http://nfsbvamfjcse.com/]nfsbvamfjcse[/url], [link=http://xmjepxmaimkb.com/]xmjepxmaimkb[/link], http://zqaqqjztnikg.com/
цитирай
63. анонимен - UDlIyPYMkZmQxVeAnEL
31.05.2011 18:39
SsOtPR , [url=http://konhxzeupjzj.com/]konhxzeupjzj[/url], [link=http://fsrdbmwwyrlp.com/]fsrdbmwwyrlp[/link], http://zdvpcsgkfbyf.com/
цитирай
64. анонимен - KmSyRKJyMSSKb
31.05.2011 18:40
2M8p0H , [url=http://uqnsxobxanns.com/]uqnsxobxanns[/url], [link=http://uevfogacyvkz.com/]uevfogacyvkz[/link], http://ossincizjctv.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: slavei
Категория: Изкуство
Прочетен: 2357766
Постинги: 474
Коментари: 6454
Гласове: 28518
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031