Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.02.2012 11:11 - В търсене на щастливата "хрумка"
Автор: slavei Категория: Изкуство   
Прочетен: 1642 Коментари: 3 Гласове:
6

Последна промяна: 05.02.2012 12:39


image


Днес обхождам лабиринтите на моето съзнание. Отправих се на това приключение, в търсене на извора, там откъдето се раждат красивите "хрумки", за да сътворя нещо, използвайки играта на мисълта и емоционалната съпричастност. Щастливите хрумвания са нещо чудесно! Бях чела някъде, че пишещите есета трябва да притежават два важни елемента - вдъхновение и мяра, защото без щастливото хрумване стават банални, а без мярата "разпиляват мисълта си като бисерни зърна в тиня."

Та днес тръгвам да търся щастливата "хрумка!"
Кой творец не знае, че тя - щастливата "хрумка" - не се търси, че тя сама те открива. Като буйна пенлива река протича през ума ти и те напоява... напоява... и ти пишеш... пишеш... и продължаваш да твориш, облян от този неземен извор - вдъхновението, защото ангелско крило нежно докосва ума ти  и оттам потича благословението и прелива... прелива... като препълнена чаша...
Днес, при мен, май, не прелива, затова ще тръгна да го диря... из дебрите на моето съзнание...
Интересно ми е - какво ли ще открия?
Дали ще бъде някъде там - отпуснато, натежало, отнесено в сладък сън?!
Не знам... Не след дълго ще разбера!
Тръгвам!... Пред мен се е ширнал първият коридор - тук е толкова светло, просторно,  красиво, сякаш малки слънчица са се приютили в него и са сътворили тук свой дом и палаво се усмихват. Виждам ясно всеки детайл, всяка подробност в него. Няма намалено
осветление, няма тъмни ъгли. Вървя бодро, леко ми е и не се страхувам къде ще стъпи стъпалото на нозете ми в следващия миг, защото Светлината осветява пътя ми и знам, че следващата ми стъпка ще е на твърда земя, на сигурно...

Продължавам обхода си нататък. Не съм забравила за какво съм тук - търся си "хрумката" и мярата. И тук не ги открих, но се радвам, защото открих  светлината на Правдата и тя осветява пътя ми и в този коридор. Тъкмо се бях отдала на размишления, какво ли ще открия по-нататък, и в този миг, пред мен, се появи една полуоткрехната врата. Стоях пред вратата на Истината. За миг се поколебах дали да пристъпя отвъд тази врата - не знаех какво ме очаква. Да! Това си беше моето съзнание, но аз не познавам достатъчно добре съдържанието на сърцето си, това е всеизвестен факт, както и мислите си. Затова се подвоумих. Но то беше само миг. Трябваше да вляза, трябваше да събера достатъчно смелост и да вляза през нея иначе никога нямаше да открия какво се крие зад нея. А аз вярвах, че прекрача ли вратата на Истината, тя ще ми открие много истини. Даже вече ми откри първата - някъде там, в коридорите на съзнанието ми, е стаена Нерешителността, затова се подвоумих да вляза. Ще я открия и ще я прогоня... Обещавам...

И така... Пристъпих все още плахо, отворих бавно и прекрачих смело прага на вратата.
Казах ли ви, че трябваше да бъда достатъчно смела и да го сторя? защото, това, което открих е безценно за мен. Това, което научих е от изключително важно значение за благоденствието и успеваемостта в живота ми.
Ще го споделя и с вас!
Пред мен искреше с огненозлатно сияние, изписан на стената, обагрена в кралско червено, красив надпис, който гласеше:

Говори винаги Истината на ближния си, каквото и да ти струва това, защото само истината устоява!

Не лъжи, защото лъжата убива собствената ти душа, убива доверието, убива красотата във взаимоотношенията.
Лъжата е човекоубиец.

Бъди мъдър, защото мъдростта е по-ценна от всичките безценни съкровища на земята и те прави по-силен и от въоръжен войн.

Следва продължение..
.


Пепа Пенева





Гласувай:
6



1. mt46 - Поздрав! Споделям мъдрите послания -
05.02.2012 11:48
"Говори винаги Истината на ближния си, каквото и да ти струва това, защото само истината устоява!"

"Не лъжи, защото лъжата убива собствената ти душа, убива доверието, убива красотата във взаимоотношенията.
Лъжата е човекоубиец."

"Бъди мъдър, защото мъдростта е по-ценна от всичките безценни съкровища на земята и те прави по-силен и от въоръжен войн."
Мъчно, че някои се засягат от искрените, нелицемерни /понякога нелицеприятни/ думи и предпочитат лъскавите, ласкавите, красивите лъжи... От красивите лъжи боли повече - когато разбереш, че са лъжи...
цитирай
2. gocho52 - Истината,
05.02.2012 12:00
само Истината,
и нищо друго освен Истината...
цитирай
3. ivesa - Отлична находка си открила в търсенето,
05.02.2012 15:25
пречистващата и освобождаваща сила на истината е много,много ценна.Поздравления за постинга!:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: slavei
Категория: Изкуство
Прочетен: 2357779
Постинги: 474
Коментари: 6454
Гласове: 28518
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031